Opieka informatyczna – poprawa doświadczeń klientów
Dzięki sprawnej wydajności operacji i poprawie produktywności pracowników z pewnością zauważysz ogólny wzrost zadowolenia klientów. Dzięki mniejszym przerwom w świadczeniu usług i szybszym reakcjom klienci mogą zauważyć poprawę w swoich codziennych czynnościach, w tym minimalne przerwy w świadczeniu usług i dostępność 24/7. W przypadku przesłania zgłoszenia proces zarządzania incydentami pomaga zapewnić, że zespół IT odpowie na każde zgłoszenie serwisowe i zgłoszenie incydentu, co jeszcze bardziej poprawia wrażenia klientów.
Poprawa widoczności
Z perspektywy personelu i kierownictwa struktury zarządzania usługami zapewniają lepszy wgląd w to, co zostało osiągnięte, a co nie. Ta pełna przejrzystość pozwala na:
- Członkowie zespołu, aby widzieć swoje postępy i wiedzieć, na jakim etapie znajduje się każda osoba
- Menedżerowie do łatwego śledzenia postępów projektu (co jest szczególnie korzystne, ponieważ więcej zespołów jest rozproszonych i pracuje zdalnie)
Wydajność oznacza po prostu maksymalne wykorzystanie dostępnych zasobów. Zarządzanie usługami IT składa się z wielu komponentów, które pomagają organizacjom zmaksymalizować ich zasoby. Jednym z elementów jest zarządzanie zasobami informatycznymi, zestaw procesów służących do optymalizacji zarządzania cyklem życia zasobów informatycznych i poszukiwania najbardziej opłacalnych strategii pozyskiwania i usuwania zasobów. W przypadku organizacji pracujących w ramach tej struktury procesy ciągłego doskonalenia usług są kluczowym elementem cyklu życia każdej usługi, co skutkuje ciągłym wzrostem wydajności, ponieważ funkcje usług są z czasem optymalizowane.
Zarządzanie usługami zapewnia wartość biznesową
Mówiąc najprościej, ITSM zapewnia niezliczone korzyści, które zwiększają wartość tylko w miarę dodawania i dojrzewania technologii. Dzięki zwiększonej wydajności operacyjnej, zwiększonej produktywności personelu, zmniejszonemu ryzyku i wyższej satysfakcji klienta, zarządzanie usługami IT pomoże organizacjom zmienić ich funkcjonalność na wyjątkowy.
Wydatki na infrastrukturę i operacje IT stanowią około 60% łącznych wydatków na IT na całym świecie, przy czym personel stanowi około połowy łącznych wymagań kadrowych IT. W miarę wzrostu wielkości i dojrzałości te organizacje IT muszą zatrudniać jeszcze więcej pracowników I&O, w przeciwnym razie ryzyko zostanie nadmiernie obciążone taktycznymi procesami operacyjnymi. Przyjęcie zarządzania usługami IT może pomóc organizacjom IT w łatwiejszym skalowaniu działalności bez konieczności nadmiernego zatrudniania, dzięki zautomatyzowanym funkcjom, które zmniejszają ręczne obciążenie operatorów IT.