Opieka informatyczna

Opieka informatyczna – zalety 

Ponieważ funkcje IT są coraz bardziej wbudowane w codzienną działalność biznesową, organizacje już wiedzą o konieczności przyjęcia najlepszych praktyk zarządzania usługami IT (ITSM). W przeszłości ITSM polegał na doskonaleniu IT. Ale dzisiaj, bardziej niż kiedykolwiek, zarządzanie usługami napędza całą firmę. W rzeczywistości zarządzanie usługami jest jedną z najbardziej krytycznych praktyk, jakie musi stosować każda organizacja.

Zwiększa wydajność operacyjną

Jedną z największych korzyści zarządzania usługami IT Virtline jest poprawa wydajności operacyjnej. Nie jest tajemnicą, że w przypadku większości organizacji wydaje się, że w ciągu dnia nie ma wystarczająco dużo czasu, aby zrobić wszystko. Jednak wykorzystując najlepsze praktyki zarządzania usługami, umożliwisz swojej firmie:

  • Maksymalizuj wartość posiadanych zasobów
  • Znacznie usprawnij przepływy pracy

Jednym z przykładów jest praktyka zarządzania zasobami IT w ITSM. Zarządzanie zasobami to zestaw procesów, które optymalizują zarządzanie cyklem życia zasobów IT. Poszukuje również najbardziej opłacalnych strategii zarówno w zakresie rozporządzania, jak i zakupu aktywów, co pozwala na optymalizację zasobów i wydatków.

Poprawia produktywność pracowników i firmy

Gdy operacje będą wykonywane wydajnie, zauważysz poprawę wydajności pracowników. Praktyki i wytyczne z programów ITSM zapewniają menedżerom IT punkt odniesienia dla pomiaru obu:

  • Skuteczność członków zespołu
  • Wykonanie usług

Innym rezultatem ustrukturyzowanej praktyki zarządzania usługami jest to, że będziesz mieć formalną praktykę reagowania na incydenty. Pomaga to:

  • Skróć średni czas reakcji na incydent
  • Skróć średni czas odzyskiwania po wystąpieniu przerwy w świadczeniu usług
  • Zmniejsza wydatki

Główną zaletą ITSM dla organizacji jest redukcja kosztów

Dla wielu firm operacje i infrastruktura IT stanowią główny procent wydatków. Liczba ta będzie rosła wraz ze wzrostem wielkości i dojrzałości firmy w zakresie wymaganych usług IT i sprzętu.

Automatyzując tradycyjnie ręczne procedury i procesy pracy za pomocą ITSM, organizacje są w stanie zmniejszyć zależność od niektórych funkcji pracowników, uwalniając obecnych członków personelu od żmudnych, powtarzalnych zadań, aby wykorzystać swoje umiejętności w innych obszarach.